Helaas is het niet te voorkomen dat er in het verre Oosten van alles wordt nagemaakt (en dus ook van onze fabrikanten). Maar laat u hiertoe niet verleiden, want de kwaliteit wordt zelden nagemaakt en dat zie je op de foto's niet terug!! Gelukkig hoeft u zich hiertoe helemaal niet te laten verleiden, want de SXT-Scooters zijn dermate scherp geprijsd dat alleen de slechtere imitaties goedkoper kunnen zijn (wat ze niet eens altijd zijn...). Vaak zijn ze van een slechter niveau en er wordt geregeld gesjoemeld met de cijfers.

Wat bijvoorbeeld regelmatig gebeurt is dat in de specificaties alleen het maximaal elektrisch opgenomen vermogen wordt genoemd en niet het vermogen wat de motor continue kan leveren: piekvermogen versus continue vermogen en dat is een belangrijk verschil! Bij ons levert een 500Watt model of 1000Watt model ook daadwerkelijk 500Watt of 1000Watt continue. En het maximaal opgenomen vermogen van bijvoorbeeld onze 1000Watt modellen is 1282Watt, dat is dus bijna 1300Watt piekvermogen. Bij veel (minderwaardige) imitaties en alternatieven wordt vervolgens simpelweg bij een 1000Watt model gezegd "deze heeft een 1300Watt motor"... Dit geeft dus geen correct beeld en maakt het mooier dan het is. Met onze merken benoemen wij gewoon de getallen waar het om gaat en dat is (bij dit voorbeeld) een continue vermogen van 1000Watt en dus heet deze step de SXT1000, wel zo duidelijk en het is het vermogen wat daadwerkelijk geleverd wordt. En zo zijn er nog wel meer (kwaliteits)verschillen te noemen, maar dat wordt een heel lang verhaal en daarbij: onze SXT modellen zijn niet of nauwelijks duurder, dus de keuze is makkelijk gemaakt.

En als ze kwalitatief wel in de buurt komen, halen ze nog steeds niet het niveau van onze SXT-Scooters maar vervolgens zijn ze dan vaak alsnog duurder. Ook het soortgelijke product van Zero Bikes bijvoorbeeld, op het plaatje is deze vrijwel hetzelfde als onze SXT500, maar in rijgedrag is hij toch echt minder en was hij alsnog duurder dan onze SXT500 en is er geen lithium optie voor. We zeggen hiermee niet dat dat alternatief een slecht product is, maar wel dat de SXT-Scooters beter zijn en voor een scherpere prijs. Als bewijs hiervoor: Mango Mobility (een vrij grote Nederlandse keten op elektrisch mobiliteitgebied, hoort bij de Stern groep) heeft onze SXT500 in hun assortiment opgenomen toen ze door hadden dat hij beter is dan de soortgelijke Zero Bikes die ze in het assortiment hadden...

En hoe verklaren we dit allemaal? Met SXT-Scooters kopen we binnen Europa voor een aantal landen collectief in, dus we halen hierbij (zeer) grote schaalvoordelen en kunnen hierdoor een zeer hoge kwaliteit voor een zeer scherpe prijs realiseren. Zo zitten er Kenda of CST banden op, zijn de motors van Unite Motors en worden er kwaliteits kogellagers en RVS bouten, moeren en ringen gebruikt bijvoorbeeld. Door deze collectieve inkoop zijn de SXT-Scooters één van de goedkoopste in zijn klasse maar zijn ze ook nog eens de beste in hun soort en dat voel je, dat zie je en dat merk je tijdens het rijden. Op alle fronten een winnaar dus en daar hebben wij allemaal het voordeel van!

Hieronder is een filmpje te zien van onze een fabricagelijn van SXT-Scooters. Zoals te zien is, gebeurt bij ons het laswerk niet door goedkoop en onkundig personeel (in het verre Oosten is dit ook vaak kinderarbeid) maar worden er bijvoorbeeld zeer nauwkeurige lasrobots ingezet voor een hoge kwaliteit die continue gegarandeerd kan worden. En zo is er in elk productieproces een kwaliteitsgarantie en dus zijn onze SXT-Scooters vele malen beter dan alle alternatieven in deze prijsklassen die minder geavanceerd worden gefabriceerd. Kortom: SXT-Scooters is een klasse hoger voor de scherpste prijs!