Go-Ped ESR I-Ped 2: één van de meest geavanceerde electrische draagbare vervoermiddelen op deze planeet, vernieuwd in 2012! |
 |
Go-Ped heeft wederom de lat hoog gelegd op Li-Ion gebied met de zeer betaalbare I-Ped serie. En de I-Ped2 is in 3 uitvoeringen verkrijgbaar: de I-Ped2 5Ah (met 2 SLA batterijen), de I-Ped2 8Ah (met 1 LiPo batterij) en de I-Ped2 16Ah (met 2 LiPo batterijen). Dit zijn allemaal dezelfde I-Ped's gebaseerd op de I-Ped1 alleen dan nu met luchtbandjes. Het verschil tussen de verschillende I-Ped2 zit hem puur in de batterijkeuze.

|


|
 |
 |
Klik op de plaatjes voor een vergrootte weergave van de foto (opent in apart venster). |
De IPed is klein, compact, licht, opvouwbaar en zeer snel. Licht genoeg om makkelijk meerdere verdiepingen met de trap te nemen, klein genoeg voor in de trein/bus/auto en past zelfs onder een winkelwagen. Daarentegen is hij sterk genoeg om met gemak 120kg te tillen en dan alsnog een topsnelheid van 28km/uur te halen.
Ook deze ESR maakt gebruik van een sterke 750 watt motor (dat is meer dan 1 pk !!) met piekvermogens van meer dan 1000 watt. En een programmeerbare
EPROM voor de controller en zijn kettingaandrijving maken hem uniek in
zijn klasse. En uiteraard uitgevoerd in de befaamde kwaliteit van GoPed, dus supersterk met een waanzinnige afwerking en enorm vakmanschap. De IPed is alleen leverbaar in zwart en sinds kort leverbaar met comfortabele luchtbandjes.
Sinds maart 2007 is de complete Go-Ped ESR serie ook toegestaan op de openbare weg als voortbewegingstoestel in België!
Model |
Gewicht |
Top Snelheid |
* Bereik Economy |
* Bereik Turbo |
Maximale laadtijd |
Prijs |
I-Ped2 5Ah |
16,8 kg |
28 km/u |
8 km |
5 km |
3.25u (int), 1.5u (ext) |
€ 1638,- |
I-Ped2 8Ah |
12,7 kg |
28 km/u |
16 km |
11 km |
3.25u (int), 1.5u (ext) |
€ 2568,- |
I-Ped2 16Ah |
14,1 kg |
28 km/u |
32 km |
21 |
6.5u (int), 3u (ext) |
€ 3218,- |
* Bereik is een indicatie en gemeten bij een constante snelheid, vlakke ondergrond, geen tegenwind, geen hellingen en met een berijder van 75kg. Het bereik zal derhalve bij wisselende omstandigheden en gebruik afwijken van de hier weergegeven waarden.
Voor meer specificaties klik hier
Prijzen zijn inclusief BTW en rijklaar, exclusief verzendkosten
Rijklaar bij u afleveren kan desgewenst bij ons ook! Klik hier voor meer informatie. |
|
Klik op de afspeelknop hierboven voor een instructiefilmpje van de Go-Ped I-Ped |
Li-Ion is helaas redelijk kostbaar, wellicht zal dat in de toekomst nog veranderen. Echter door de langere levensduur en het grotere bereik zal de prijs per gebruikt uur (of per km) voor Li-Ion juist goedkoper uitvallen dan voor SLA, zeker bij intensief gebruik.
SLA batterijen hebben een grote zelfontlading en bij diepontlading is er capaciteitsverlies of kunnen ze helemaal defect raken. Dit is wat vaak gebeurt als een step ongebruikt voor een lange tijd niet wordt opgeladen. Een half jaar (bijv. een winterperiode) een volle en vrijwel nieuwe SLA batterij niet opladen kan al funest zijn, bij een oude batterij is hier de kans dus al groter. Als een lege SLA batterij na 1 maand nog niet opgeladen wordt, dan is er ook een reëele kans dat het niet goed gaat. Bij Li-Ion is die zelfontlading substantieel minder aanwezig en derhalve is de kans op voortijdig capaciteitsverlies door diepontlading sterk gereduceerd.
Naast het feit dat de Li-Ion batterijen langer meegaan en daardoor ook het prijsverschil compenseren, zijn ze dus ook een stuk lichter. Maar daarnaast zakt het voltage een stuk minder tijdens gebruik, totdat ze (bijna) op zijn. Dit betekend dat de snelheid vrijwel niet zakt. Dat is bij SLA wel het geval waardoor er op het laatst nauwelijks snelheid meer in zit terwijl er wel nog capaciteit aanwezig is. Daarom hebben 16Ah SLA batterijen ook bij lange na niet dezelfde actieradius als 16Ah Li-Ion batterijen, terwijl ze wel dezelfde capaciteit hebben.
Door de tijd heen (enkele jaren) verliest een Li-ion batterij overigens wel een stuk van zijn capaciteit echter kan dit geminimaliseerd worden door de batterij half vol geladen weg te zetten als hij niet gebruikt wordt. En hoe kouder hoe beter. Het is dus zeker niet aan te bevelen een Li-Ion step volledig vol geladen weg te zetten en enkele maanden ongebruikt te laten staan want daar hebben Li-Ion batterij juist last van. Dat is dus wel iets om in de gaten te houden, maar bij bewust gebruik en omgang, zal dit dus niet tot problemen leiden. En als de step gewoon wordt gebruikt en dus geregeld wordt leeg gereden en opgeladen is dat al veel minder van toepassing.
LET OP: In Nederland is deze gemotoriseerde step officieel niet toegestaan op de openbare weg!
In België mag deze step echter wel als voortbewegingstoestel op de openbare weg worden gebruikt (mits afgesteld op maximaal 18km/uur). Klik hier voor meer informatie over voortbewegingstoestellen.
Aan de informatie op onze website kunnen geen rechten ontleend worden. Prijzen onder voorbehoud. |
|